O aerodromu

Nalazi se pored pruge Beograd-Novi Sad sa leve strane nakon Zemun Polja. Pista je paralelna pruzi na udaljenosti od nje 70 m, pravac protezanja 135-315 nadmorska visina piste je 79m. Podloga je trava, a dimenzije su 650x25m.
Na letelište se dolazi novosadskim autoputem iz pravca Beograda. Posle semafora za Zemun Polje skrenite na makadam koji se odvaja levo pre pumpe Crnomarković, a iz pravca Novog Sada skrenuti desno na makadam nakon pumpe Crnomarković.

Opširnije »

Dinamična jesen 2014

Zemun Polje – Kako se kalendarski priblizavamo najhladnijem godišnjem dobu  aktivnosti na našem aerodromu sve veće. Neverovatno je koliko neka vrsta potencijalnog ograničenja, u ovom slučaju je podsvesno razmišljanje o mogućem pogoršanju meteo situacije, maksimalno pozitivno utiče na aktivnosti. Ovih dana na aerodormu nije bilo profesionalnih fotografa, ali okom kamere običnog mobilnog aparata ili čuvene “Go Pro” kamere moze svašta da se uhvati. Meteorolozi najavljuju topli septembra u kalendarski hladnom novembru, nadamo se da će se ta dugoročna prognoza bar delimično ostvariti i omogućiti još koji lep  sat letenja.

Zirokopter - aerodrom 13 maj

Opširnije

Pipistrel Virus SW

Vazduhoplovni klub “Vihor” iz Nove Pazove sa sedištem na letelištu “Vojka” za nepunih sedam dana biće bogatiji za još jedan vrhunski vazduhoplov. U pitanju je ultralaki avion slovenačke firme “Pipistrel” pod nazivom “VIRUS SW”.

Virus SW

Ovaj vrhunski avion dizajniran je tako da prati najstrozije standarde. Znatno veća brzine krstarenja,  veći dolet i visok operativni plafon su na neki način zaštitni znak slovenačke firme “Pipistrel”. Zamislite brzinu krstarenja od oko 260 km/h i radijus kretanja od preko 1500 km! Ovaj avion to moze!  Zahvaljujući svojoj savršenoj aerodinamici, kompozitnim materijalima od kojih je napravljen, što se odrazava na njegovu masu i performanse, spada u najekonomičnije letelice. Ovaj vazduhoplov je prvenstveno namenjen rekreativnom letenju kao i za obuku. Njegova kompozitna struktura trpi dozvoljeno opterećenje od +4/-2 g. Aerodinamičke linije mu omogućavaju da jako brzo prikupi brzinu što ga znatno razlikuje od aviona u njegovoj klasi. U ponudi je sa motorima Rotax 912 od 80 i 100 KS kao i sa širokom paletom dodatne opreme. U prilogu je tabela sa tehničkim podacima (izvor http://www.pipistrel.si/),  kao i fotografije našeg kolege vazduhoplovca Dragana Vrenčeva koji je imao to zadovoljstvo da oseti komande ove po svemu sudeći odlične letelice.

 Virus SW cocpit

Opširnije

Pilot – instruktor Srđan Kostić

Zemun Polje – Posle skoro dve decenije od prvih letova na “letelištu 13. maj” i popriličnog broja kandidata koji su stekli ovlaštenja za upravljanje letelicama iz klase ultralakih, izdvojio se jedan pilot koji je do juče bio takoreći dete.  Srđan Kostić , momak iz Nove Pazove koji je paralelno odrastao kako pored aerodroma Batajnica tako i  letelišta 13 maj, od pre par dana je postao najmlađi nastavnik letenja ultralake avijacije.  Odličan student mašinstva na Vazduhoplovnoj katedri, uzoran i maksimalno predan svojoj prvoj ljubavi vazduhoplovstvu, sa naletom od skoro 300 h  je definitivno odličan kalup koji će sutra svoje znanje stečeno od iskusnih ex vojnih pilota prenositi na neke mlađe generacije. Srđan je takođe jedan od prvih pilota u Srbiji koji su završili obuku na zirokopteru što opet ide u prilog priči o tome koliko je sebe posvetio vazduhoplovstvu i klasi ultrlakih vazduhoplova!  On je do juče bio samo jedan klinac koji je sa zemlje gledao avione, a danas neko ko će sutra biti predvodnik neke nove generacije mladih pilota!

Pilot - instruktor Srđan Kostić

Septembarski fly-in iz drugog ugla

zmaj

Opširnije

Stariji postovi »