Škola letenja

Praktična obuka

Od osnivanja 1996. godine u školi letenja obuku je završilo preko 150 pilota.

Šef obuke u školi je penzionisani vojni pilot i instruktor na borbenim mlaznim avionima i bivši komandir vojnog aerodroma Batajnica Boško Todorović, koji je zbog svojih letačkih sposobnosti i dostignuća dobio zlatni letački znak, prestižno priznanje koje srpska vojska dodeljuje svojim pilotima.

Nalet od više hiljada sati na supersoničnim i subsoničnim vojnim avionima, kao i više hiljada sati leta na ultralakim vazduhoplovima čine ga jednim od najkvalifikovanijih instruktora za ultralake vazduhoplove koje možete naći.

Praktična obuka

Od osnivanja 1996. godine u školi letenja obuku je završilo preko 150 pilota.

Šef obuke u školi je penzionisani vojni pilot i instruktor na borbenim mlaznim avionima i bivši komandir vojnog aerodroma Batajnica Boško Todorović, koji je zbog svojih letačkih sposobnosti i dostignuća dobio zlatni letački znak, prestižno priznanje koje srpska vojska dodeljuje svojim pilotima.

Nalet od više hiljada sati na supersoničnim i subsoničnim vojnim avionima, kao i više hiljada sati leta na ultralakim vazduhoplovima čine ga jednim od najkvalifikovanijih instruktora za ultralake vazduhoplove koje možete naći.

Centar za obuku pilota ,,Zemun Polje” odškolovao je većinu srpskih pilota ultralakih vazduhoplova. Svojim dvadesetogodišnjim radom ističe se kao jedna od najvećih škola u regionu.

Šef teorijske obuke je penzionisani vojni pilot, opitni pilot i instruktor za opitne pilote Hudomal Franc.

Završio je prestižnu školu za instruktore probnih pilota u Kanadi i radi na brojnim projektima širom sveta, uključujući testiranje nove generacije borbenih mlaznih aviona u Kini.

Stručnjaci za vazduhoplovstvo njegovog kalibra mogu se nabrojati na prste jedne ruke u Evropi a i šire.

Jedan od dokaza odličnih rezultata centra za obuku pilota ,,Zemun Polje” je jako visok procenat uspešnih polaganja teorijskih i praktičnih ispita, kao i veliki broj nagrada koje su naši piloti osvojili na državnim takmičenjima.

Teorijska obuka

Teorijska obuka

Šef teorijske obuke je penzionisani vojni pilot, opitni pilot i instruktor za opitne pilote Hudomal Franc.

Završio je prestižnu školu za instruktore probnih pilota u Kanadi i radi na brojnim projektima širom sveta, uključujući testiranje nove generacije borbenih mlaznih aviona u Kini.

Stručnjaci za vazduhoplovstvo njegovog kalibra mogu se nabrojati na prste jedne ruke u Evropi a i šire.

Jedan od dokaza odličnih rezultata centra za obuku pilota ,,Zemun Polje” je jako visok procenat uspešnih polaganja teorijskih i praktičnih ispita, kao i veliki broj nagrada koje su naši piloti osvojili na državnim takmičenjima.

Dan u školi letenja

Dan u školi letenja

Kako postati pilot?

Obuka za pilota ultralakih vazduhoplova podrazumeva teorijski i praktični deo. Teorijska obuka postavlja temelj znanja potreban za sigurno i bezbedno upravljanje vazduhoplovima. Tokom obuke savladaćete osnove meteorologije, performansi vazduhoplova, motorskih sistema i svih ostalih oblasti predviđenih od strane plana i programa.

Praktična obuka podrazumeva letenje, u početku uz pomoć i prisustvo instruktora a kasnije i samostalno.

Potreban broj sati leta za polaganje za dozvolu različitih tipova vazduhoplova je:

  • žirokopter: 35 sati leta od čega 5 sati samostalno
  • avion: 30 sati leta od čega 5 sati samostalno
  • motorni zmaj: 15 sati leta od čega 3 sata samostalno

Kako postati pilot?

Obuka za pilota ultralakih vazduhoplova podrazumeva teorijski i praktični deo. Teorijska obuka postavlja temelj znanja potreban za sigurno i bezbedno upravljanje vazduhoplovima. Tokom obuke savladaćete osnove meteorologije, performansi vazduhoplova, motorskih sistema i svih ostalih oblasti predviđenih od strane plana i programa.

Praktična obuka podrazumeva letenje, u početku uz pomoć i prisustvo instruktora a kasnije i samostalno.

Potreban broj sati leta za polaganje za dozvolu različitih tipova vazduhoplova je:

  • žirokopter: 35 sati leta od čega 5 sati samostalno
  • avion: 30 sati leta od čega 5 sati samostalno
  • motorni zmaj: 15 sati leta od čega 3 sata samostalno

Uslovi i polaganje

Nakon završene obuke polaže se zvanični test znanja u Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva i praktični test letenja kod ovlašćenog instruktora – egzeminera.

Cela procedura se može završiti jako brzo, u zavisnosti od rada i truda đaka.

Ukoliko se praktična obuka obavlja više puta nedeljno, procedura obuke se može završiti u roku od dva do tri meseca bez ikakvih problema.

Da biste pristupili obuci morate biti stariji od 16 godina i ispuniti sledeće lekarske uslove:

  • bez ozbiljnih srčanih mana/poremećaja
  • normalni krvni pritisak
  • bez ozbiljnih poremećaja ravnoteže ili mišićnog sistema
  • bez psihičkih/psiholoških poremećaja

Uslovi i polaganje

Nakon završene obuke polaže se zvanični test znanja u Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva i praktični test letenja kod ovlašćenog instruktora – egzeminera.

Cela procedura se može završiti jako brzo, u zavisnosti od rada i truda đaka.

Ukoliko se praktična obuka obavlja više puta nedeljno, procedura obuke se može završiti u roku od dva do tri meseca bez ikakvih problema.

Da biste pristupili obuci morate biti stariji od 16 godina i ispuniti sledeće lekarske uslove:

  • bez ozbiljnih srčanih mana/poremećaja
  • normalni krvni pritisak
  • bez ozbiljnih poremećaja ravnoteže ili mišićnog sistema
  • bez psihičkih/psiholoških poremećaja

Zašto postati pilot?

Letenje je oduvek bila želja i fascinacija čovečanstva. Postoje legende i mitovi o letenju stari hiljadama godina u istoriji naroda širom sveta. Jedan od najčešćih odgovora koje su mnogi ljudi kao mali davali na pitanje šta ćeš biti kad porasteš je upravo – pilot. A onda kad odrastemo, shvatimo da je put do pilotske dozvole dugačak, skup i naporan, a posao sam po sebi pomalo dosadan.

Ultralako letenje uzima najbolje osobine pilotskog posla – zadovoljstvo potpunog vladanja avionom, uzbuđenje i lepotu samog čina letenja kao i apsolutnu slobodu koju nam ono daje – i čini ih pristupačnim za običnog čoveka.

Postoje brojne prednosti dozvole za ultralake vazduhoplove u odnosu na konvencionalnu PPL dozvolu, a neke od njih su:

Pilotska dozvola za ultralake vazduhoplove je jeftinija jer zahteva manji broj sati leta i troškovi vezani za obuku su niži.

Ultralaki vazduhoplovi (kao i njihovo održavanje) su jeftiniji.

Potrošnja goriva je znatno niža, a samim tim i sat leta je jeftiniji.

Ultralaki vazduhoplovi su lakši i osetljiviji od vazduhoplova generalne avijacije, te je upravljanje njima zahtevnije i zanimljivije.

Ultralaki vazduhoplovi su često noviji i tehnološki napredniji od tradicionalnih aviona generalne avijacije.

Uslovi za dobijanje lekarskog ovlašćenja su blaži za pilote ultralakih aviona; Iako dozvola za ultralake vazduhoplove nije neophodna za komercijalne pilote, iskustva stečena u sportskoj avijaciji su vrlo korisna za svakog pilota koji želi da usavrši tehniku pilotiranja.

Dozvola za ultralake vazduhoplove pruža identične pogodnosti kao PPL dozvola po pitanju leta u inostranstvu i putovanja sopstvenim avionom, uz niže troškove leta i sletanja na aerodrome.

Ovlašćenje za motornog zmaja je moguće dobiti jedino uz dozvolu za ultralake vazduhoplove.

Zašto postati pilot?

Letenje je oduvek bila želja i fascinacija čovečanstva. Postoje legende i mitovi o letenju stari hiljadama godina u istoriji naroda širom sveta. Jedan od najčešćih odgovora koje su mnogi ljudi kao mali davali na pitanje šta ćeš biti kad porasteš je upravo – pilot. A onda kad odrastemo, shvatimo da je put do pilotske dozvole dugačak, skup i naporan, a posao sam po sebi pomalo dosadan.

Ultralako letenje uzima najbolje osobine pilotskog posla – zadovoljstvo potpunog vladanja avionom, uzbuđenje i lepotu samog čina letenja kao i apsolutnu slobodu koju nam ono daje – i čini ih pristupačnim za običnog čoveka.

Postoje brojne prednosti dozvole za ultralake vazduhoplove u odnosu na konvencionalnu PPL dozvolu, a neke od njih su:

Pilotska dozvola za ultralake vazduhoplove je jeftinija jer zahteva manji broj sati leta i troškovi vezani za obuku su niži.

Ultralaki vazduhoplovi (kao i njihovo održavanje) su jeftiniji.

Potrošnja goriva je znatno niža, a samim tim i sat leta je jeftiniji.

Ultralaki vazduhoplovi su lakši i osetljiviji od vazduhoplova generalne avijacije, te je upravljanje njima zahtevnije i zanimljivije.

Ultralaki vazduhoplovi su često noviji i tehnološki napredniji od tradicionalnih aviona generalne avijacije.

Uslovi za dobijanje lekarskog ovlašćenja su blaži za pilote ultralakih aviona; Iako dozvola za ultralake vazduhoplove nije neophodna za komercijalne pilote, iskustva stečena u sportskoj avijaciji su vrlo korisna za svakog pilota koji želi da usavrši tehniku pilotiranja.

Dozvola za ultralake vazduhoplove pruža identične pogodnosti kao PPL dozvola po pitanju leta u inostranstvu i putovanja sopstvenim avionom, uz niže troškove leta i sletanja na aerodrome.

Ovlašćenje za motornog zmaja je moguće dobiti jedino uz dozvolu za ultralake vazduhoplove.

Zemun Polje
27°
Сунчано
05:5219:28 CEST
Осећај: 28°C
Ветар: 8km/h ENE
Влажност: 52%
Притисак: 1017.9mbar
УВ индекс: 0